کتابخانه شهدای امامه در ایام تابستان، دوره آموزشی حافظ خوانی را برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شمیرانات، به همت مسئول کتابخانه عمومی شهدای امامه، زهره درزی، کلاس "حافظ خوانی" روزهای 27 مردادماه 1398، سوم، ششم، دهم و سیزدهم شهریور ماه از ساعت 15الی 16، با حضور مدرس مریم بابائی و اعضای علاقه مند در کتابخانه شهدای امامه برگزار شد:
جمعخوانی غزل شمار 5 " صدل میرود زدستم صاحبدلان خدا را"، غزل شماره 6" به ملازمان سلطان که رساند این دعا را "، غزل شماره 7" صوفی بیا که آئینه صافیست جام را"، غزل شماره8 "ساقیا برخیز و درده جام را /خاک بر سرکن غم ایام را" و غزل شماره 94" زان یار دلنوازم شکریست با شکایت/ گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت"انفرادی و گروهی خوانده شد.
تفسیر عرفانی و ظاهری ابیات خوانده شده توسط مدرس به صورت مبسوط شرح داده شد.در ادامه از دوتن از شرکت کنندگان کودک کلاس که غزلهایی از دیوان حافظ را از بر در جمع خواندند از طرف مدرس کلاس تقدیر و هدایایی به آنان اهداشد.
در جلسه پایانی نیزضمن تفسیر و توضیح غزل شماره 94" زان یاردلنوازم شکریست با شکایت گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت/ حکایتی از دکتر عبدالحسین زرین کوب و خواب ایشان درباره تفأل به دیوان حافظ و ارتباط این خواب با واقعه عاشورا بیان شد که شنیدن آن خالی از لطف نیست.
همچنین در حاشیه کلاس درسهایی از عاشورا برای انسانیت برای شرکت کنندگان به اجمال بیان شد.
لازم به ذکر است کلاس حافظ خوانی تا پایان تابستان 98 هر هفته چهارشنبه ها ساعت 15 الی 16 در کتابخانه برگزار خواهد شد.
مدرس این دوره مریم بابائی با اشاره به علاقه و اشتیاق اعضا به شرکت در جلسات این دوره گفت: علاقمندان در زمان مقرر در کتابخانه حاضر می شوند تا در جلسه آموزشی حافظ خوانی شرکت کنند و این گونه جلسات برای ایجاد انگیزه و پرورش توانایی و مهارت کسانی که استعداد و توانایی فوق العاده ای دارند، بسیار ضروری است.





کتابخانه عمومی شهدای امامه ...
ما را در سایت کتابخانه عمومی شهدای امامه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 188 تاريخ: سه شنبه 21 آبان 1398 ساعت: 18:26